Summer e Winter School FORLILPSI

EADP WINTER SCHOOL

Dal 31 gennaio al 1 febbraio si terrà presso il Dipartimento di Formazione, Lingue, Letterature, Intercultura e Psicologia (FORLILPSI) la Winter School Internazionale su "Translating Research Into Practice and Policy: the contribution of longitudinal and intervention research to promote child and adolescent development". L'evento, organizzato in collaborazione con l' European Association of Developmental Psychology- EADP, accoglierà  giovani ricercatori e dottorandi provenienti da Università di tutta Europa (Italia, Belgio, Croazia, Francia, Germania, Israele, Italia, Lituania, Olanda, Portogallo, Spagna e Turchia). A partire dall'analisi degli aspetti metodologici degli studi longitudinali e della valutazione degli interventi (evidence-based), i partecipanti approfondiranno come si possa lavorare efficacemente per trasferire i risultati della ricerca nelle pratiche e politiche pubbliche.

I partecipanti saranno guidati, in queste giornate di studio, dalla Prof.ssa Ersilia Menesini, Direttrice del Dipartimento di FORLILPSI dell'Università di Firenze e Presidente dell'EADP, dal Prof. Marcel van Aken  dell'Università di Utrecht, dalla Prof.ssa Katariina Salmela-Aro dell'Università di Helsinki, dalla Prof.ssa Karina Weichold dell'Università di Jena e dalla Prof.ssa Patty Leijten dell'Università di Amsterdam.

FIRST INTERNATIONAL SUMMER SCHOOL

Healthy organizations:

From research to application

The Department of Education and Psychology ( Psychology Section) of the University of Florence is organizing this first International Summer School in Healthy organizations. The event will include many outstanding keynote speakers from various parts of the world including in alphabetic order Ronald H. Humphrey (UK), Maureen E. Kenny (USA), Claire Leitch (UK), Neal Ashkanasy (Australia), Jose-Maria Peiró (Spain), Vijay Pereira (United Arab Emirates), René Proyer (German), Donald H. Saklofske (Canada), Fons Van de Vijver (The Netherlands), Gonggu Yan (China).

There will be seminars focused on Healthy organizations within a cross-cultural perspective (work and organizational psychology management, individual differences, prevention, cross-cultural psychology...) as well as applied activities for conducting research and interventions for fostering healthy human organizations and contributing to healthier societies.

Persons interested in participating in the Summer School should submit to adifabio(AT)psico.unifi.it the following information: curriculum vitae;
 personal statement which provides additional evidence of intellectual and creative achievement, and motivation to attend the Summer School; copy of a ID.

Young colleagues (including PhD students) are welcome!

Flyer Summer School (pdf)

Program Summer School (pdf)

___________________________________________________________________________________________________

ultimo aggiornamento: 27-Gen-2019